כיצד לקשט ולעצב עוגה בעזרת בצק סוכר?

אלו מרכיבים ובאיזה אופן ניתן לקשט את העוגות שלכם

החומרים הנדרשים:

  • עוגה טעימה שאותה ניתן לעצב אותה באמצעות אפייה בתבנית צורות (עוגות גבינה ומוס אינן מתאימות לציפוי וקישוט באמצעות הבצק סוכר).
  • בצק סוכר – ניתן לרכוש בצק סוכר מוכן בצבעים שונים בחנויות מתמחות.
  • צבעי מאכל ג'ל – (ניתן לרכוש בחנויות המתמחות).
  • אבקת קורנפלור.
  • קיסם נקי

הכנת הבצק סוכר

יש לאבק על גבי משטח נקי אבקת קורנפלור (לא יותר מידי). את הבצק מניחים על גבי המשטח ולשים עד לקבלת בצק נוח וגמיש. יוצרים גומה בבצק הסוכר וטובלים את הקיסם הנקי, לוקחים מעט מצבע המאכל ושמים בגומת הבצק. לשים את הבצק וחוזרים על הפעולה עד לקבלת הגוון הרצוי.

ציפוי עוגה בבצק סוכר:

אחרי קירור העוגה, מצפים אותה בריבה מומסת, או בקרם בטעם שרוצים. הציפוי מאפשר עבודה מדויקת וקלה יותר עם בצק סוכר.

למעשה הציפוי משמש כחומר הדבקה עבור בצק הסוכר. מצפים את העוגה מכל צדדיה, גם בשוליים.

חוזרים על הפעולה של העבודה עם בצק הסוכר. מפזרים על משטח עבודה נקי מעט קורנפלור או אבקת סוכר. לשים את הבצק היטב בידיים, עד שהבצק ש"צבענו" הינו רך ונעים, כדי שלא ייווצרו סדקים לאחר הציפוי.

מרדדים את הבצק במערוך לעובי אחיד כדאי להגיע לעובי של בין ס"מ לשניים.

מניחים מערוך במרכז הבצק שרידדנו ומקפלים עליו את הבצק, להרמה קלה ונוחה. את הבצק מניחים בעדינות על העוגה לכיסוי מלא. מהדקים בעדינות את הבצק לעוגה ו"מגהצים" את הבצק בעדינות. חותכים את השאריות המיותרות מסביב.

על גבי העוגה ניתן להוסיף דמויות מפוסלות, פרחים מפוסלים ועיטורים נוספים מבצק סוכר. העוגות המקושטות יכולות להתאים לכל אירוע ומסיבה. קיימות דוגמאות לעוגות מעוצבות לימי הולדת לבנים ולבנות, בשלל קישוטים ופיסולים, מתוך עולמם של הילדים. את העוגות למסיבות בגנים ובכיתות ניתן לעצב ולקשט גם באמצעות סוכריות וממתקים, כדי להשלים לעוגה שהיא חגיגה אמיתית. נהוג לקשט עוגות למבוגרים בדמויות הומוריסטיות או בעיצובים הלקוחים מתחומי העיסוק והתחביבים של בעל/ת השמחה.

העיצוב בבצק סוכר הינו אמנות אשר ניתן ללמוד באמצעות סדנאות וקורסים מקצועיים. ישנן גם הפעלות למסיבות ולאירועים אשר בהן מקשטים עוגיות, סוכריות וקאפקייקס.

באם תרצו להשקיע באירוע מיוחד ביותר תוכלו למצוא עשרות אמניות המתמחות בעיצוב בבצק סוכר.

שתפו:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצת קריאה

עוד מהבלוג שלנו